21 February 2013

video: moderna museet + fotografiska



Ik had in Stockholm nog een paar korte filmpjes gemaakt, en het leek mij wel leuk om daar ook iets mee te doen. Ik ben al een tijdje van plan om wat met video te experimenteren, maar het is er nog niet echt van gekomen. Het is denk ik niet zo gemakkelijk om een echt goede video te maken, want je moet degelijke filmapparatuur hebben en een beetje met After Effects kunnen werken, en echt je tijd nemen om te filmen. Dit heb ik gefilmd met mijn iPod en ge-edit in iMovie, want dat is alles wat ik tot nu toe tot mijn beschikking heb :) De muziek is van Julian Winter, een Duitse muzikant. Ik vond het wel passend, omdat het de film interessant maakt zonder de bovenhand te nemen. In dit nummer zitten ook geluiden van mensen verwerkt, gepraat en zo, maar ik heb het originele geluid van mijn filmpjes ook zo gelaten. De geluiden die je door de muziek heen hoort zijn dus een mengeling van Duits en Zweeds gepraat ;) Hopelijk vinden jullie het fijn.

I have made some short videos in Stockholm, and it seemed nice to use them for something. I've been thinking of experimenting with video for a while now, because it seems like a really nice medium, but I do think it's not that easy to make a good video. Because you need to have decent equipment, and know how to work with After Effects, and really take your time to film. I filmed this with my iPod and edited it in iMovie, because that's all I have for now :) The music is by Julian Winter, a German musician. I thought it suited the film, because it makes it more interesting without being too imposing. Some of the talking and the sounds that you hear are part of the song, but i also left the original sound of the videos that I made. So the talking that you hear will be a mix of German and Swedish ;) I hope you like it.

No comments:

Post a Comment